ZAPRASZAMY NA SPOTKANIE ZE SZTUKĄ:
– poprzez kursy maturalne w formie tradycyjnej i za sprawą historii mody.
– poprzez monografie i przygotowania do olimpiady.
Dlaczego Wenus z Willendorfu jest ważnym artefaktem? Dlaczego Nike z Samotraki nie ma głowy? Czy Leonardo da Vinci naprawdę był tak wielkim malarzem? Kto pierwszy namalował obraz abstrakcyjny?
Wszystkiego można dowiedzieć się na SPOTKANIACH ZE SZTUKĄ.
Marc Chagall, Czas jest bezbrzeżną rzeką (1930 – 39)
Kurs maturalny
przygotowanie do matury z historii sztuki
Poniedziałek –maturzyści i wszyscy zainteresowani poznaniem kanonów dzieł sztuki
Wtorek – maturzyści i wszyscy inni zainteresowani
historia sztuki widziana przez pryzmat mody, trendów i różnych tendencji.
Zajęcia też uwzględniają przygotowanie do matury
17.00 – 19.30
Środa
Zajęcia plastyczne dla dzieci 6 – 9 lat
16.45 – 18.15
Czwartek
Akademia Sztuki
monografie z zakresu historii sztuki
18.15 – 19.45
Piątek
17.00. – 19.30
Spotkania dla olimpijczyków i uczniów szkół średnich zainteresowanych poszerzaniem wiedzy z zakresu historii
W razie pytań, prosimy o kontakt mailowy lub telefoniczny:
607 28 66 10
seligia@poczta.onet.pl
Organizator zajęć - Lucyna Urbańska
Uczeń może przyjść do Pracowni Historii Sztuki wcześniej i skorzystać z biblioteki podręcznej, podręczników lub albumów, może ewentualnie przejrzeć prezentacje z minionych zajęć, a zalecane jest to szczególnie wówczas, gdy uczeń nie był na poprzednich zajęciach.
Uczestnicy zajęć Pracowni Historii Sztuki zapewnione mają:
» regularnie odbywające się zajęcia;
» w razie konieczności czy potrzeb indywidualnych - zajęcia uzupełniające, dodatkowe i konsultacje;
» możność korzystania z książek i filmów z zakresu historii sztuki;
» materiały pomocnicze - skserowane najistotniejsze informacje;
» materiały z lat ubiegłych - przydatne do powtórzeń i ćwiczeń;
» możliwość brania udziału w egzaminach próbnych.
Uczniowie powinni regularnie uczestniczyć w zajęciach.
Uczniowie powinni korzystać z zalecanej literatury.
Zaleca się, aby uczeń zdający maturę rozszerzoną przedstawiał prace pisemne napisane w formie pracy domowej, tak aby w ciągu roku szkolnego sprawdzić taką pracę, ocenić ją i ewentualnie zasugerować poprawki merytoryczne i stylistyczne.
Nauczyciele, którzy pragną zamówić lekcję czy wykład z historii sztuki, mogą liczyć na zorganizowanie takiego spotkania, ewentualnie też w szkole.